SERVICIUL PULBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENȚA PERSOANELOR CRISTURU SECUIESC

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

Date de contact

 535400 – Cristuru Secuiesc, P-ța Libertății, nr. 27, județul Harghita.

Telefon: 0266-243133                   0738-693010 

PROGRAM CU PUBLICUL:

 Luni 08:30 - 15:30  
 Marti 08:30 - 13:00 14:30 - 18:30
 Miercuri 08:30 - 13:00 14:30 - 18:30
 Joi 08:30 - 15:30  
 Vineri 08:30 - 13:30  

 

I.PRESCHIMBAREA CĂRȚII DE IDENTITATE

              În conformitate cu prevederile legislației în vigoare, cetățenii români au obligația să se prezinte pentru preschimbarea actului de identitate, cu minimum 15 zile înaintea expirării acestuia.

DOCUMENTE NECESARE:

  • Cerere tip;
  • Certificat de naștere – original și copie;
  • Certificat de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite – original și copie;
  • Sentință judecătorească definitivă și irevocabilă sau certificat de divorț (în cazul persoanelor divorțate) – original și copie;
  • Certificatul de deces al soțului/soției decedate (dacă este cazul) – original și copie;
  • Certificatul de naștere al minorilor, care nu au împlinit încă vârsta de 14 ani – original și copie;
  • Chitanța de 7 lei, privind achitarea contravalorii cărții de identitate;
  • Documentul care face dovada adresei de domiciliu – original și copie;
  • În cazul persoanelor cu handicap, sau bolnave, care nu se pot deplasa personal la SPCLEP, este necesar o adeverință de la medicul de familie, și completarea unei cereri, iar documentele se pot depune la ghișeu de o altă persoană împuternicită.

Cerere pentru eliberarea actului de identitate         
Cerere tip persoane netransportabile doc

 

II. ELIBERAREA C.I. LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 14 ANI:

              În conformitate cu prevederile legale în vigoare, persoanele care au împlinit vârsta de 14 ani, au obligația, ca în termen de 15 zile de la împlinirea acestei vârste, să se prezinte cu unul dintre părinți, sau după caz cu reprezentantul său legal, la S.P.C.L.E.P., pentru solicitarea primului act de identitate.

DOCUMENTE NECESARE:

  • Cerere tip;
  • Certificatul de naștere al minorului – original și copie;
  • Certificatul de căsătorie al părinților – original și copie, iar în cazul părinților divorțați, hotărârea judecătorească definitivă și irevocabilă sau certificatul de divorț împreună cu convenția, privind copiii minori – original și copie;
  • Actul de identitate al părintelui sau reprezentantului legal;
  • Documentul care face dovada adresei de domiciliu. Dacă părintele minorului nu este proprietarul imobilului, titularul locuinței trebuie să se prezinte și el peersonal la S.P.C.L.E.P., pentru a-și da consimțământul de primire în spațiu;

Chitanța de 7 lei, privind achitarea contravalorii cărții de identitate.

 

Cerere pentru eliberarea actului de identitate        


 

III. CARTEA DE IDENTITATE PROVIZORIE:

              În conformitate cu prevederile legale în vigoare, se poate solicita și carte de identitate provizorie – care este valabilă 1 an – în următoarele cazuri: dacă solicitantul nu poate prezenta documentul care face dovada adresei de domiciliu, sau dacă solicitantul are cartea de identitate expirată și trebuie să solicite diverse certificate de stare civilă (certificat de naștere, certificat de căsătorie, certificat de deces) sau alt document care îi este necesar la obținerea unei noi cărți de identitate.

DOCUMENTE NECESARE:

  • Cerere tip;
  • Certificat de naștere (dacă are solicitantul) – original și copie;
  • Certificat de căsătorie (dacă are solicitantul) – original și copie;
  • 3 fotografii – mărimea 3x4 cm – cu bandă albă de 7 mm la bază;
  • Chitanța de 1 leu, privind achitarea contravalorii cărții de identitate provizorii.

 

Cerere pentru eliberarea actului de identitate        

 

IV. VIZA DE REȘEDINȚĂ:

 

DOCUMENTE NECESARE:

  • Cerere tip;
  • Cartea de identitate a solicitantului, aflat în termen de valabilitate;
  • Documentul care face dovada adresei de reședință – dacă solicitantul nu este proprietarul imobilului unde dorește să-și facă reședința, titularul locuinței trebuie să se prezinte și el personal la S.P.C.L.E.P., pentru a-și da consimțământul de primire în spațiu;
  • Actul de identitate al găzduitorului;
  • Certificatul de naștere al minorilor sub 14 ani – original.

Cerere stabilire resedinta      

 

V. SCHIMBAREA DOMICILIULUI DIN STRĂINĂTATE ÎN ROMÂNIA:

              Cetățenii români cu domiciliul în străinătate care doresc să-și restabilească domiciliul în România, pot solicita acest lucru de la S.P.C.L.E.P.-ul în raza căruia vor avea domiciliul din România.

DOCUMENTE NECESARE:

  • Cerere tip;
  • Certificat de naștere – original și copie;
  • Certificat de căsătorie – original și copie;
  • Certificat de deces al soțului/soției decedate – original și copie;
  • Sentință de divorț definitivă și irevocabilă, sau certificat de divorț (dacă este cazul) – original și copie;
  • Pașaportul românesc – expirat sau încă în termen de valabilitate –, ori certificatul constatator privind dobândirea cetăţeniei române - original și copie;
  • Documentul cu care face dovada adresei de domiciliu;
  • Actul de identitate şi/sau paşaportul eliberat de autorităţile străine – original şi copie;
  • Chitanța, privind achcitarea sumei de 7 lei, contravaloarea cărții de identitate;
  • Certificatul de naștere al minorilor sub 14 ani – original și copie;

Toate documentele cu care se prezintă solicitantul trebuie să fie eliberate de autoritățile române.

În cazul în care doar unul dintre părinți își schimbă domiciliul din străinătate în România, împreună cu copil minor sub 14 ani, celălalt părinte trebuie să se prezinte la un notar public, pentru întocmirea unui document, legalizat de notar, că este de acord, ca minorul în cauză să-și schimbe și el domiciliul din străinătate în România, sau dacă este cazul, să prezinte sentința judecătorească definitivă și irevocabilă, cu privire la stabilirea domiciliului minorului sau minorilor după divorț.

Cerere pentru schimbarea domiciliului din strainatate in Romania    

 

VI. REȘEDINȚĂ C.R.D.S.:

              Cetățenii români, cu domiciliul în străinătate, pot solicita eliberarea unei cărți de identitate provizorii, în care să fie înscrisă reședința din România, unde locuiește temporar.

DOCUMENTE NECESARE:

  • Cerere tip;
  • Pașaport românesc, aflat în termen de valabilitate – original şi copie;
  • Certificat de naștere – original și copie;
  • Certificat de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite – original și copie;
  • Sentința de divorț (dacă este cazul) definitivă și irevocabilă sau certificat de divorț - original și copie;
  • Certificat de deces al soțului/soției decedate – original și copie;
  • Certificatul de naștere al copiilor minori sub 14 ani – original și copie;
  • Documentul care face dovada adresei de reşedinţă;
  • 3 fotografii mărimea 3 x 4 – cu bandă albă de 7 mm la bază;
  • Chitanța de 1 leu, privind achitarea contravalorii cărții de identitate provizorii;

Dacă solicitantul nu este proprietarul imobilului, unde se va face reședința C.R.D.S., titularul locuinței trebuie să se prezinte și el personal la S.P.C.L.E.P., pentru a-și da consimțământul de primire în spațiu.

Cerere CIP CRDS  

 

 

 

 

 

pnrr

Afișări articole
1404104

Mit jelent neked az EU?
Zenta testvérvárosunk felmérése az alábbi képre kattintva elérhető:flag of european union

Primaria Oraşului Cristuru Secuiesc acum se poate vizita si pe facebook!
facebook like logo vector 400x400

copyright (c) 2011-2024 - Oraşul Cristuru Secuiesc    |    hosting by gsystems.ro

Search